Fede mænd kontra fede kvinder

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1785
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2247

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf lulu-p » 30. okt 2022, 16:58

Jeg foretrækker helt sikkert mænd med en fedtprocent på 15%. Hvis jeg var til kvinder skulle de ligge omkring 20%. Jeg er afgjort til et slankt, atletisk og tonet udseende. Uanset køn. Jeg synes det ser sundt ud.

Der ligger også mere end bare et godt udseende bag. Der ligger arbejde og vilje. Jeg tror det er karaktertræk som afspejles i andre aspekter af ens liv.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
abcd
Indlæg: 6342
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10350

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf abcd » 30. okt 2022, 17:46

lulu-p skrev:Jeg foretrækker helt sikkert mænd med en fedtprocent på 15%. Hvis jeg var til kvinder skulle de ligge omkring 20%. Jeg er afgjort til et slankt, atletisk og tonet udseende. Uanset køn. Jeg synes det ser sundt ud.

Der ligger også mere end bare et godt udseende bag. Der ligger arbejde og vilje. Jeg tror det er karaktertræk som afspejles i andre aspekter af ens liv.


Kaldte du lige tykke mennesker for viljesvage? Flame on...
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9702

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf Tanten » 30. okt 2022, 17:51

abcd skrev:
lulu-p skrev:Jeg foretrækker helt sikkert mænd med en fedtprocent på 15%. Hvis jeg var til kvinder skulle de ligge omkring 20%. Jeg er afgjort til et slankt, atletisk og tonet udseende. Uanset køn. Jeg synes det ser sundt ud.

Der ligger også mere end bare et godt udseende bag. Der ligger arbejde og vilje. Jeg tror det er karaktertræk som afspejles i andre aspekter af ens liv.


Kaldte du lige tykke mennesker for viljesvage? Flame on...


Vi er vant til lidt af hvert :lol:

Jeg synes dog ikke, en sund krop burde skyldes arbejde og vilje, men et afbalanceret, naturligt forhold til kost og bevægelse - det var i hvert fald det, jeg ville ønske for mig selv, hvis jeg engang blev slank. Og dét afspejler sig i folks andre karaktertræk. Jeg tror ikke, jeg ville gå efter en partner, der søger og udøver kontrol over sig selv i form af "arbejde og vilje".
7
avdotja
Indlæg: 4964
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14836

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf avdotja » 30. okt 2022, 17:56

Jeg er ikke selv til overvægtige mænd, som i: overhovedet ikke. Det betyder også at der nu og da er mænd hvor jeg tænker “hvis bare han havde vejet 10-20 kg mindre og været lidt i form!”.

Jeg vil langt hellere have 5-10 kg for lidt, end 5-10 kg for meget. Så bliver altid meget overrasket - og lidt skeptisk :lol: - når en stor del af min kvindelige omgangskreds giver udtryk for det modsatte :D

Jeg er selv normalvægtig, men har ofte - pga min præference - været sammen med mænd der var langt tyndere end mig. Det har jeg (efterhånden) vænnet mig til, ikke er noget for alle kvinder :)

Jeg er overbevist om at langt de fleste (både mænd og kvinder) ville have et bredere udvalg af partnere at vælge imellem, hvis de smed topmaven. Men hvis man ellers selv er okay med en overvægtig partner, tvivler jeg nu på at det er overvægt der er den største forhindring for at finde en partner.

For en ellers sød, pæn og voksen kvinde/mænd, er det ikke 5-10 kg der definerer ens datingpotentiale (altså medmindre man er interesseret i at date mig :-D).

Snakker vi 20-30-40 kg, vil jeg derimod mene at vægt klart mindsker ens pulje af potentielle partnere (både for mænd og kvinder). Uden at det på nogen måde er det samme som at puljen er tom.
4
avdotja
Indlæg: 4964
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14836

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf avdotja » 30. okt 2022, 18:07

Jeg er i øvrigt enig i at en meget attraktivt person, som udgangspunkt ikke er interesseret i en meget uattraktiv person som partner.

Men en tyk kvinde (eller mand) kan nu sagtens være pænere og/eller generelt mere attraktiv end en slank kvinde (mand). På trods af at den selvsamme tykke kvinde (mand) objektivt ser ville være mere attraktiv hvis vedkommende tabte sig. Det er det der “alt-andet-lige” der er lidt tricky i den virkelige verden :)
3
avdotja
Indlæg: 4964
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14836

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf avdotja » 30. okt 2022, 18:15

Fruity skrev:Interessant. Jeg synes, 15-35 er pænt til kvinderne. Mens 20-30 er pænt til mændene.

Jeg lader til at have et hårdere/snævrere interval for det køn, jeg forestiller mig at røre ved.

Det har jeg også altid haft (og undret mig over). Er nået frem til at jeg simpelthen er mere tilgivende for kvinder fordi jeg netop alligevel ikke tænder på nogen af dem :-D

Ud fra de viste billeder vil jeg selv sige 10-15% for mænd og 10-30% for kvinder.
1
avdotja
Indlæg: 4964
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14836

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf avdotja » 30. okt 2022, 18:40

MissSophie skrev:
avdotja skrev:
Fruity skrev:Interessant. Jeg synes, 15-35 er pænt til kvinderne. Mens 20-30 er pænt til mændene.

Jeg lader til at have et hårdere/snævrere interval for det køn, jeg forestiller mig at røre ved.

Det har jeg også altid haft (og undret mig over). Er nået frem til at jeg simpelthen er mere tilgivende for kvinder fordi jeg netop alligevel ikke tænder på nogen af dem :-D

Ud fra de viste billeder vil jeg selv sige 10-15% for mænd og 10-30% for kvinder.


Kan du se bort fra det, hvis du er i forhold med en, der tager 5-10 kg på? Jeg tænker, det er de færreste, der har den samme vægt hele livet, og det virker meget skrøbeligt for forholdet, hvis man tænder af, bare vægten svinger det mindste.

Som udgangspunkt accepterer man jo langt mere hos en partner (eller alt muligt andet) man har og allerede har investeret en masse i, end en man skal til at indgå i en relation til.

Ville jeg gå fra en mand, jeg boede sammen med, som tog 5 kg på? Nej. Ville jeg gøre det hvis han tog 50 kg? Ja. Hvor ligger grænsen helt præcist? Pas.
0
avdotja
Indlæg: 4964
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14836

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf avdotja » 30. okt 2022, 19:06

Og så er der jo altså også forskel på, godt at kunne tåle at tabe 10 kg og så 10 kg decideret overvægt.

Jeg har feks en kollega, som generelt er en flot fyr og hvis krop jeg godt kunne være sammen med. Han er fysisk aktiv og ikke overvægtig. Alligevel kunne han sagtens tabe 10 kg (og jeg ville også synes han var pænere hvis han gjorde).

Så har jeg en anden kollega som ikke er helt så flot en fyr (selvom vi ser bort fra hans overvægt), som bestemt ikke er fysisk aktiv og som jeg vil skyde på ville være normalvægtig hvis han smed 10 kg (fedt).

Ingen af de to er relevante partnere for mig, som tingene er nu. Men hvis kollega to havde haft kollega ets krop (eller pludselig begyndte at træne og tabte sig), er jeg overbevist om at jeg ville være sammen med ham (om det så ville holde, er der jo så ikke nogen der ved). Har netop tænkt at det var ærgerligt at han var en tyksak, fordi jeg ellers synes han var en sød fyr (som tilfældigvis også virker interesseret i mig). Men jeg ved at jeg ikke vil være i stand til at se bort fra fedtet.

Til gengæld kan man jo så også konkludere at kollega 1s okay pæne fysik, ikke er ensbetydende med at jeg finder ham egnet som partner. Men på en dating-app, ville han i det mindste få chancen.

(Og overstående skal altså ikke forstås sådan at jeg selv er en vanvittig attraktiv kvinde, der bare vælter mig i egnede mandlige tilbud - jeg er noget nær evighedssingle, så er givetvis FOR kritisk, set i forhold til hvad jeg selv kan byde ind med :lol:)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16452
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30673

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf TinaW » 31. okt 2022, 07:19

Ud fra den der oversigt, kan jeg konkludere at jeg synes 15-25 % fedt er pænest til en mand, mens den hedder 25-35 % for kvinder.
Jeg er slet ikke til overdrevent muskuløse eller tynde/senede mennesker og ej heller den modsatte ende af skalaen.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6454

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf Mulan » 31. okt 2022, 14:38

Det vigtigste for mig er ikke fedtprocent, men om han udstråler fysisk styrke og sundhed. Der tiltrækkes jeg i højere grad af en mand med dad-bod, hvis der er noget god styrke/muskelopbygning under. Jeg ved at tyndfede mænd er for mig det mindst attraktive, hvis vi kun snakker fysik, jeg finder dem simpelthen ikke lækre. Jeg er lidt ligeglad med 6-pack og lign. arbitrære idealer, fordi det for størstedelen af mænd (og kvinder) er a) genetisk betinget om man kommer til at kunne se dem med en stringent kost og b) typisk ikke kommer fra en sund livstil, men fra en livsstil, der fokuserer meget på udseende. (Hvilket er helt fint, men den er typisk meget varierende og ikke sund som sådan)
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
MrMister
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6978

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf MrMister » 31. okt 2022, 15:54

Max 5-8 kg ekstra for min del. Foretrækker klart en atletisk / tonet kvinde. Men altså, tilgængelighed trumfer præference anytime. Som med bryster. Der findes ikke gode eller dårlige. Kun tilgængelige / utilgængelige …
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3733

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 1. nov 2022, 08:40

MrMister skrev:Max 5-8 kg ekstra for min del. Foretrækker klart en atletisk / tonet kvinde. Men altså, tilgængelighed trumfer præference anytime. Som med bryster. Der findes ikke gode eller dårlige. Kun tilgængelige / utilgængelige …
Tror nu nok jeg ville takke nej hvis det ligger under 15%/over 40%, uanset hvor tilgængelig.

Anyway, bodyposivity er kun for kvinder. Ikke (hvide?) mænd. Tykke mænd er cultural appropriation.

Billede
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20602
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44155

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf paint » 1. nov 2022, 09:57

Kvinden med de 30%, ser i mine øjne, nærmest perfekt ud.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf Fruity » 1. nov 2022, 10:56

Vlad Kalashnikov skrev:
MrMister skrev:Max 5-8 kg ekstra for min del. Foretrækker klart en atletisk / tonet kvinde. Men altså, tilgængelighed trumfer præference anytime. Som med bryster. Der findes ikke gode eller dårlige. Kun tilgængelige / utilgængelige …
Tror nu nok jeg ville takke nej hvis det ligger under 15%/over 40%, uanset hvor tilgængelig.

Anyway, bodyposivity er kun for kvinder. Ikke (hvide?) mænd. Tykke mænd er cultural appropriation.

Billede


OMG det er sjovt :lol:

Over 40 er også en del. Sådan så min krop id, da jeg vejede 120 kg.
0
Brugeravatar
peni1969
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. mar 2022, 14:44
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Re: Fede mænd kontra fede kvinder

Indlægaf peni1969 » 7. nov 2022, 14:05

Nu er jeg mand og har været single i 7 snart 8 år , jeg er bestemt ingen sylfide og kunne da godt tåle at tabe 20 kg :)

Jeg har været på scor , tinder , badoo , Fb dating og har datet via 3/4 brugerflader, alle gang har de set ansigtet , vi har skrevet sammen i et stykke tid og de har selv bedt om en date.
De har kendt min højde , vægt , øjenfarve og set "Nye" billeder af undertegnede .. når vi så er kommet på date , så bliver der snakket, hygget og grint , faktisk har stemmningen været ret god alle gange ..
Når så det kommer til sms efter daten , så er det med dette udfald.---

Du er desværre lidt for stor til mig, men hold da op hvor jeg havde det hyggeligt i dit selskab men jeg ser os ikke som et match ...

Det er da rene ord for pengene og foretrækker jeg også klart.

Men jeg er bestemt af den overbevisning at det er betydeligt sværere som mand at være stor i dating verden end det er at være kvinde.
0

Tilbage til "Forhold og sex"