Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

This post has 1,576 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 25 2018 7:47 AM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 25 2018 8:36 AM

I 2003 købte jeg et sæt BeoLab 4000 Mk 1 som computer højttaler.

Efter et par år købte jeg et sæt vægbeslag, og siden har de spillet som
bag højttaler i mit 5.1 surround setup.

Mit setup - 2018.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 25 2018 9:40 AM

Den 16 - 04 - 2007 startede jeg tråden 'Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks'. - HER.

14 - 03 - 2012 blev Beoworld forum opdateret og denne tråd startet op. Navnet er stadig
'Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks'.

Gennem alle årene har jeg udover indlæg på Dansk om min hjemmebio, beskrevet B&O
nyheder samt beskrevet div. tips & tricks med tegninger. Denne tråd har nu 176,095 hits,
så nogen må jo have interesse i min hobby.

Modsat Millemissen, har jeg ikke nogen intentioner om at det er min opgave at redde Bang &
Olufsen, det kan de kun selv løse. Derfor skriver jeg også hvad jeg mener, selv om jeg måske
modtog flere indlæg, hvis jeg som tidligere var 100% Beofan. Dette kan jeg dog godt leve med.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Peter Pan:

Millemissen som du ser forsøger jeg at holde mig til de fine statiske B&O produkter, samtidigt
med implementering af nyere teknologier. Pt. mangler jeg ikke noget i mit setup. Yes - thumbs up

Det er da dejligt at du er kommet i en sikker havn.

Og er så stolt, at du vil vise det igen, igen.

Der er bare ikke megen inspiration i det for folk, der ønsker lidt mere end bare et sæt computerhøjtalere og et bette tv til konens tv-zapning....

....og afspilning af Netflx-film med Dolby-skrumpet lyd.

Du har nok alt for megen hardware til det, som du skriver at du har brug for.

En bestået ‘georg-gearløs-prøve’ er nok en fordel dér - hvis man skal bruge alt det.

Når jeg snakker om B&O i dag, drejer det sig også om muligheder for enkel multirum-betjening - om det, som ingen anden producent tilbyder.

Men ok - det interesserer ikke dig, så.....

 

P.S. Mit eget setup fungerer fint!

Jeg er glad for at de vedbliver at udvikle i Struer - og for at mine produkter giver mulighed for at tage del i denne udvikling.

Mit setup kan være en inspiration for andre med andre behov - er ingenlunde ment som ‘det bedste, der findes’.....

....og vil aldrig blive udstillet som ‘non-plus-ultra’.

 

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jun 25 2018 11:29 AM

@ Millemissen

Inspiration for folk, der ønsker at vide lidt mere om B&O's Kinesiske produktion, samt App opdatering
er du jo verdensmester i at skrive om igen og igen, medens du tager billeder af din tv skærm. Så det
gør DU da bare, så længe det vare. Multirum-betjening fra andre producenter er noget du kan læse om
på nettet, men så længe du ikke læser om andet end B&O, ved du ikke bedre.  Beer

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jun 26 2018 1:33 PM

HDMI før/nu og i fremtiden: -

HDMI CEC (Consumer Electronic Control), hvilket gør, at tv’et kan sende styrekommandoer for f.eks at regulere
lydvolumen på en soundbaren. LG har navngivnet det ’SimpLink’.

HDMI ARC (Audio Return Channel) er endnu et begreb hvor med du kan tilsluttet fjernsynet, og hjemmebiograf
modtageren til at overføre lyd i begge retninger.

Det ældre AVR var simpelthen HDMI-omskiftere og indbefattede ikke en HDMI- repeater til at behandle HDMI-
indgangslyden. Hvis der står HDMI- AVR, skal du tilslutte en alternativ forbindelse som optisk, digital koaksial
eller RCA baseret analog audio kabel for at behandle lyd fra AVR.

2.1 HDMI Specifikation:
Den nyligt udgivne specifikation for HDMI 2.1 understøtter en række højere videoopløsninger og opdaterings
hastigheder, herunder 8K60 og 4K120 og opløsninger op til 10K. Dynamiske HDR-formater understøttes også,
og båndbreddeevnen øges op til 48 Gbps.

Bemærk: HDMI 2.1 Compliance Test Specification vil blive offentliggjort i slutningen af ​​2018. Indtil testudstyret
er oprettet, vil producenterne ikke kunne lave og teste ægte HDMI 2.1-kabler. Vi vil begynde at se disse produkter
i slutningen af ​​2018. 

Aussie Michael
Top 25 Contributor
Melbourne, AU
Posts 3,730
OFFLINE
Bronze Member

I saw you in the big white B&O book today! :-)

No wonder it is your hobby :)

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

@ Aussie Michael

The Art of Impossible - The Bang & Olufsen Design Story (Bog, Hardback) ? ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Anders Skov:
Jeg er ved at sætte et surround system op med Beolab højtalere, og havde regnet med, at jeg ville bruge
Powerlink tilslutning via preout og 12v trigger, f.eks. med AV-Connection kabler eller egen byg af lignende.

Jeg kommer til at bruge en AV processor som har XLR out, som jeg havde regnet med at bruge, så jeg
skrev til Sounds Heavenly, om han kunne bygge kabler til mig med XLR og 12v trigger i den ene ende og
Powerlink i den anden.

Han har så anbefalet at bruge RCA udgangene på processoren i stedet (uden nogen rigtig begrundelse,
andet end at det skulle være bedre). Derudover har han dog direkte frarådet at bruge 12v trigger udgangen
med B&O højtalere, da dette skulle kunne give støj i højtalerne og potentielt skade på udstyr. Ifølge Steve
fra Sounds Heavenly har flere receiver producenter oplyst ham, at man mister garantien på receiveren, hvis
man bruger af 12V trigger ud til Beolab højtalere.

Det lyder lidt mærkeligt i mine øre, så vil lige høre, om der er nogen, som har hørt/oplevet lignende?

Steve anbefaler at man bare køre line in på højtalerne, men det giver ved risikoen for, at de slukke i tide og
utide under film, fordi de ved stille passager måske tror, at signalet er slukket. Eller har jeg misforstået det?
Uanset er det ikke optimalt for den BL 7- 2 jeg vil bruge som center, da den har brug for et trigger signal for
at tænde, og jeg gider ikke rigtigt en løsning, hvor jeg separat skal tænde for den via usb trigger eller lignende.

Er der i øvrigt nogen der kan se, hvorfor der skulle være en fordel i at bruge RCA frem for XLR ud ?

Hej Anders Skov

Max 5 Volt til at trigge relæet i en aktiv BeoLab højttaler. Se tegninger, og husk det er vigtigt. -



Anders Skov -
Så er det bare at tænde loddekolben. Benytte kabel med skærm om lederne til pin 5 og pin 3. Big Smile

En medarbejder på ICEpower A/S skrev i 2007 dette om XLR tilslutning til mig.

XLR stik. På en ledning, hvor der bliver trukket strøm, ser man ikke det oprindelige signal i den
anden ende. Man ser et meget mere oprindeligt signal på ledninger, hvor man ikke trækker strøm.

Når man har en balanceret indgang, kan man forbinde stel med en god forbindelse, så den strøm
der skal løbe mellem apparaterne løber der. Desuden har man en indgang med to ledere, der måler/
ser forskel i signal. Dem kan man så trække hen til signalkilden, og der måle/se den oprindelige
stel og signal, og altså få fat i det rigtige signal.

Problemet med at der løber strøm mellem apparaterne er blevet større med årene, hvor en del
apparater laver radiostøj, og derfor skal filtreres kraftigt. Netfiltrene gør at der tit løber større strøm
på stel mellem apparaterne end tidligere. Man kan fjerne denne strøm ved at jordforbinde (alle)
apparaterne med netfilter. Men hvis mere end et apparat i hele set-up'et er jordforbundet (f.eks.
med antennekablet til et fællesantenneanlæg), kommer der stelsløjfer, og de kan være endnu værre.

Balancerede indgange kan også løse problemet med stelsløjfer... hvis de er rigtigt forbundet.
Balancerede udgange er strengt taget ikke nødvendige, men de gør det nemmere at "forbinde rigtigt".

Det her kan du bruge på nettet, hvis du vil - og det står ikke en masse andre kendte steder.
B&O bruger balancerede indgange for at løse disse problemer. Det er også grunden til at de kan køre
med så tynde kabler uden problemer. Desuden har B&O et strengere krav til "strøm mellem apparater"
end andre, men så snart nogen sætter f.eks. ASP'er eller en PC til nettet, er det jo ødelagt...

Af Svenbænt. 2007.

Så Anders Skov, er valget dit. Yes - thumbs up

Aussie Michael
Top 25 Contributor
Melbourne, AU
Posts 3,730
OFFLINE
Bronze Member

Peter Pan:

@ Aussie Michael

The Art of Impossible - The Bang & Olufsen Design Story (Bog, Hardback) ? ?

yep

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Techtrino har tilsluttet ASW50 x 2 ICEpower modul til et sæt BeoVox 2-1. Audio kilden Cromecast audio.



BeoVox 2-1 er en elegant lydløsning, som kan indlejres i stort set alle
slags væg/loft-typer. BeoVox 2-1 har en 3" kombineret mellemtone- og
basenhed, og den fås i farvere: Sort og hvid. Prisen er pr. styk. 3.095 Kr.



Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Til inspiration

_______________________________________________________

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

Connection Hub S8 Dk. manual.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jul 10 2018 9:37 AM

Torben Rasmussen:
Kopieret fra tråden hørende til min anmeldelse af Eclipse på FlatpanelsDK, hvor jeg har skrevet følgende:
Der har været lidt spekulationer omkring muligheden for at opgradere Eclipse med et nyere panel eller at
Eclipse skulle blive opdateret fra B&Os side til at indeholde et 2018-panel. Fra en pålidelig kilde har vi, at
Eclipse ikke vil blive opdateret hverken i år eller næste år. Omkostningen ved at lade LG ombygge en ny
model til at passe i Eclipse både hardware- og softwaremæssigt er simpelthen for stor til at det kan betale
sig. Dertil så vurderes det, at ændringerne fra C7 til C8 er for små til at brugeren får noget væsentligt ud af
det (vore egne tests bekræfter den marginale forbedring). B&O må dermed have sikret sig et tilpas stort
parti C7 til at kunne fortsætte ind i næste år.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Jul 11 2018 8:55 AM

Tryk her.

Vejledning for tilslutning af  Apple TV til Surround Sound højttalere - Opdateret til Apple TV 4K.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jul 12 2018 1:35 PM

Nyt regnskab fra B&O -

Den danske producent af højttalere B&O, har i det forgangne år vendt flere års minus til plus. B&O havde fremgang
i omsætning og bundlinje i regnskabsåret 2017/2018. Omsætningen steg 11 procent, og bundlinjen blev et overskud
på 81 millioner mod et underskud på 117 millioner i 2016/2017. Det viser selskabets regnskab, der dækker perioden
fra juni 2017 til og med maj 2018. Topchef Henrik Clausen er godt tilfreds.- Resultatet afspejler vores indsats for at
ændre vores forretningsmodel, lancere innovative produkter og styrke vores brand og distributionssetup, siger han i
en kommentar til regnskabet. Årets overskud er ifølge Ritzau Finans det første overskud for B&O siden regnskabsåret
14/15. Her var en indtægt fra salget af Automotive, der producerer lydudstyr til biler, med til at give sorte tal på bundlinjen.

Det seneste reelle overskud var i regnskabsåret 2011/2012. Den danske virksomhed fra Struer stod bag udstyr i luksus
klassen, men har i de senere år også satset på brandet B&O Play, der har en yngre målgruppe. Og den smarte lillebror
er ved at hale ind på den klassiske B&O-forretning. Over regnskabsåret 2017/2018 er omsætningen vokset 25 procent
for B&O Play, mens Bang & Olufsen voksede med en procent. Der er dog et lille stykke vej endnu, før lillebror overgår
den klassiske forretning, som havde en omsætning på 1,74 milliarder kroner. B&O Play, der producerer bærbare højttalere
og høretelefoner, nåede en omsætning på 1,55 milliarder kroner. De knap 3,3 milliarder i samlet omsætning er 11 procent
mere end sidste regnskabsår. Ifølge Henrik Clausen er det også B&O Play, der skal trække væksten fremover.-

De kategorier, der flytter sig hurtigst, er on-the-go-kategorierne, som ligger i vores Play-del, siger han til Ritzau Finans.
Og det er især kineserne, der i stigende grad køber B&O-produkterne. Kina har været vækstmotor det meste af året, og
det venter Henrik Clausen også vil være tilfældet i indeværende år. Samtidig begynder resten af verden også at komme
med. Kun i Europa halter det. -

Der er ikke noget galt med brandet. Men vi har udfordringer med, hvordan vi opbygger distributionen fremadrettet i Europa,
siger Henrik Clausen til Ritzau Finans. B&O har 284 butikker i Europa, 14 i Nordamerika, 31 i Kina og 81 i resten af verden.
Den samlede omsætning sidste år var fordelt med omkring halvdelen i Europas 284 butikker, mens de resterende 126
butikker stod for den anden halvdel. B&O venter en vækst i omsætningen på mere end ti procent i regnskabsåret 2018/2019.

ritzau / jubii.dk/nyheder. 12. Juli 2018.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jul 17 2018 11:22 AM

TEST: LG C8 OLED 2018 OLED med ny 'Alpha 9' videoprocessor, 4K og Dolby Vision. 

Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Jul 18 2018 8:29 AM

Tilslutning af IR-øjet til BS.Core. ?

chucky:
Hej



BeoSound Core IR Type No. 3051. Ja på version 3051 virker det. Denne serie indeholder en hardware
1293042 opgraderings del. En note, du skal indstille den rigtige mulighed, ligesom den gamle beolink
aktiv, på 1-6 eller 4 ... ellers blinker lyset på øjet, men Core svarer ikke. - Læs mere her.


Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Thu, Jul 19 2018 11:04 AM

BeoVision 14 udgår nu af B&O's sortiment.

Læst her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Jul 20 2018 9:17 AM

ARC er ved at blive endnu stærkere med en opdatering, der hedder eARC. Med eARC kan det originale lydsignal med
fuld opløsning sendes ned på HDMI-kablet hvilket giver den allerbedste lyd uden kompromiser.

eARC står for Enhanced (Audio Return Channel) og er en ny standardfunktion i HDMI 2.1, der har til formål at give den
bedst mulige lydopløsning fra dit tv. Den nye konfiguration vil kræve eARC-støtte fra både dit tv og din lydenhed, hvilket
betyder at dine enheder skal understøtte HDMI 2.1 - ældre HDMI-versioner understøtter ikke eARC.

Med eARC kan lydsignaler med fuld opløsning - inklusive 3D surround lydformater som Dolby Atmos og DTS: X - sendes
frem og tilbage fra dit tv og lydsystemer, om de kommer fra fjernsynsudsendelser, intern streaming apps eller Blu-ray-
afspillere eller spillekonsoller direkte forbundet med dit eARC-aktiverede tv.

Tidligere krævede dekodning af høj bitrate lyd som Dolby Atmos ofte at tilslutte din kildeenhed direkte til en kompatibel lyd-
/ videomodtager, soundbars eller drevne højttalere, da de fleste tv'er er begrænset til at udsende komprimeret surround lyd 
eller endda kun stereolyd. Med eARC kan du tilslutte dine HDMI-enheder direkte til dit tv, og fjernsynet sender derefter den
ukomprimerede lyd af høj kvalitet til en f.eks en soundbars modtager, eller forstærker direkte fra eARC-porten.

Da HDMI 2.1 spec vil tilbyde hurtigere dataoverførsel med mere båndbredde, kan både lyd- og videosignalerne synkroniseres
automatisk. Har du nogensinde haft problemer med lip-sync problemer? Disse spørgsmål vil være en fortid med eARC.

I teorien betyder denne nye protokol også, at producenterne kunne skabe en ny bølge af kun-lyd-modtagere, soundbars og
forstærkere, da dit tv ville kunne håndtere videosignalet, samtidig med at det tillader lyden af ​​højeste kvalitet at passere til
dit lydsystem. Dette kan betyde reducere omkostningerne ved alle former for hjemmebiografkomponenter. Det vil naturligvis
tage et stykke tid, før eARC er overalt, men når det er her, nyder vi et nyt niveau af enkelhed og fleksibilitet.

Med det i tankerne er det vigtigt, at påpeger, at ny teknologi tager tid at blive bredt tilgængelig. Af hold dig ikke fra at købe
den nye modtager eller 4K HDR-tv, du har haft øje på. HDMI 2.1 er en meget fremadrettet fremtidssikret teknologi, men den
er stadig i sit spædbarnsstadium, og mens meget små hjørner af verden er begyndt at nyde 8K-indhold , venter de fleste af
os stadig på at indarbejde 4K indhold fuldt ud i vores opsætninger.

Med andre ord er dette en gradvis udvikling af en verden af ​​4K HDR-tv og Dolby Atmos / DTS: X-aktiverede lydenheder.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ser frem til eARC - Læs her om eACR

Delvis oversat fra - https://www.digitaltrends.com/home-theater/hdmi-arc-explained-works-care/

"E" i eARC står for Enhanced (Audio Return Channel), og er en ny standard funktion af
HDMI 2.1, der har til formål at give den bedst mulige lydopløsning fra dit tv. Den nye konfiguration
vil kræve eARC-støtte fra både dit tv og din lydenhed, hvilket betyder at dine enheder skal
støtte HDMI 2.1 - ældre HDMI-versioner understøtter ikke eARC.

God grund til ikke at opdatere LG paneler nu. Idea

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jul 23 2018 7:36 AM

Passive BeoVox Penta er front højttaler i mit 5,1 setup. 2 x 500 Watt ASP ICEpower moduler
er tilsluttet 2 x PowerLink front IN på mit BeoVision TV, og har nu leveret TV lyd hver dag siden
April 2005, altså godt 13 år, og har kun været uden strøm når vi har været på ferie.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Mon, Jul 23 2018 8:18 PM

PS. Det er umuligt at få at vide hvor LG Innotek kan købes. Sad

http://www.summitwireless.com/summit-usbtx.html

LG Innotek USB Tranmsitter. - Download product brief Her.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

....og hvor kan man købe den, hr Pan?

MM

There is a tv - and there is a BV

Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
OFFLINE
Bronze Member
Fidse replied on Mon, Jul 23 2018 10:06 PM
Nu skal vi sgu have lukket den dér Big Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jul 24 2018 5:28 AM

Hej Fidse

Jeg er spændt på resultatet. Smile

_______________________________________

 

B&O Prisliste Pr. 01.06.2018 - Danmark - Download - Tryk her

BeoPlay Prisliste Pr. 01.06.2018 - Danmark - Download - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jul 24 2018 6:20 AM

Ser frem til eARC - Læs alt om eACR her -

https://www.digitaltrends.com/home-theater/hdmi-arc-explained-works-care/

Uddrag: "E" i eARC står for Enhanced (Audio Return Channel), og er en ny standard funktion af
HDMI 2.1, der har til formål at give den bedst mulige lydopløsning fra dit tv. Den nye konfiguration
vil kræve eARC-støtte fra både dit tv og din lydenhed, hvilket betyder at dine enheder skal
understøtte HDMI 2.1 - ældre HDMI-versioner understøtter ikke eARC".

En god grund til ikke at opdatere sit AV system nu.

Du kan læse mere om HDMI 2.1 - Her.

Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
OFFLINE
Bronze Member
Fidse replied on Tue, Jul 24 2018 10:48 AM
Der var ikke meget hjælp at hente...

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jul 24 2018 8:08 PM

Hej Fidse

Ja så må vi konstatere, at det åbenbart IKKE er noget nogle har lyst til at sælge. Angry

Tak for udvist interesse Fidse. Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Jul 25 2018 1:57 PM

Her ses Emotiva BaxX MC-700.

 

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Jul 29 2018 3:46 PM

Flere AUX indgange på B&O anlæg.

Læs her. -

https://w3.oneremote.dk/oneremote/admin/typer/vejledninger/30012641u3uk.pdf

charls56:
  
Så har jeg fået monteret OneRemote Audio Input expander. Den fylder ikke ret meget og kan gemmes
væk pga den har et IR link øje som desværre er lidt stor (2X2,5cm) og har en ret stiv ledning.

Der står den er for programmeret, men jeg kunne ikke skrifte mellen de 3 indgange. Men efter at
programmer den en gang fungere den bare helt fint nu, den skifter meget fint mellen de 3 indgange.

Så den har min anbefaling her fra Smile

Endnu engang tak til Peter for at finde den her løsning, som var lige det jeg søgte.

Mvh Johnny

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Jul 29 2018 10:05 PM

Som tilbehør kan tilsluttes en OneRemotes IR-modtagere til OneRemote Audio Input expander. 

Se den her.

Denne løsning er fin til et standalone setup. Virker ikke fra linkrum !!!.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Sun, Jul 29 2018 10:17 PM

Er det rigtigt, at der kommer bedre lydkvalitet på DRs netradiokanaler ?

Ja læs her.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Det glæder mig. 

Jeg lytter til DR’s programmer via TuneIn i min Essence (2nd gen) boks - her vil den øgede bitrate være velkommen. 
Når man ellers er vandt til Radio Paradise’s 320’er kvalitet, kan man godt høre forskel. 


Den indbyggede netadio i mine tv (V1-32 og Avant55/2014) har en anden udbyder (hvem ved jeg ikke). 
Vi må håbe, at B&O holder øje med, om der også opdateres dér. 
Ellers må ‘man’ jo gøre dem opmærksom på det   

Jeg er spændt på, om det så også gælder, når der lyttes til arkiv (altså udsendelser, man ikke lige nåede at høre). 
Her bruger jeg DR’s egen app - og sender via AirPlay til min Essence og dermed videre til øvrige NL-produkter i setup’et. 
(Hhv bruger den/iPhonen direkte med et kabel til Aux’en på min bilradio).

MM

There is a tv - and there is a BV

Fidse
Top 500 Contributor
Posts 175
OFFLINE
Bronze Member
Fidse replied on Mon, Jul 30 2018 10:21 AM
Det bliver lækkert. Udover en smule Tidal er DR P8 min primære lydkilde, så det er yderst kærkomment!
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Jul 31 2018 7:19 PM

Min primære lydkilde er DR P5 App Pt.192 Kbps. & Radio Monster App 320 Kbps.
Med valgfri afspilning via Xeo 3 højttaler eller BeoLab tilsluttet BeoVision tv -

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member

BeoLab 3 er udgået af Bang & Olufsens prisliste.
Rygtet siger nu at BeoLab 30 kommer. Måske vil vi vide mere efter IFA i Berlin.

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Aug 10 2018 9:32 AM

Denon og Marantz er klar med en firmware opdatering til flere
af deres 2018 AV-recievere, der giver AirPlay 2 kompabilitet.

Læs mere her.

Page 21 of 40 (1577 items) « First ... < Previous 19 20 21 22 23 Next > ... Last » | RSS